publikacje na temat
Raport obejmuje publikacje na temat 18
miast (stolic województw oraz siedzib władz wojewódzkich) i wynika z
niego, że media były dość krytyczne w związku z PR miast oraz ruchem turystycznym.
Ze
względu na nowy rok, media dokonywały - nierzadko krytycznych -
podsumowań działań promocyjnych dla danych miast (Szczecin) czy też
dotychczasowego ruchu turystycznego. NewsPoint i info-PR przedstawiły wspólny raport dotyczący artykułów na
temat promocji miast wojewódzkich, które ukazały się w styczniu 2009
roku w mediach internetowych. Na przykład w Krakowie
stwierdzono, że był on mniejszy, w związku z tym władze miasta powinny
przeznaczyć więcej środków na budżet. Chętnie opisywano nowe strategie
promocyjne (Poznań, Kielce) czy też ich brak (Kraków). Nowy szef biura
promocji Krakowa skrytykował duże plenerowe imprezy z udziałem gwiazd
jako główne narzędzie marketingowe w przypadku miast i zapowiedział
nową strategię. Styczeń był również czasem uchwalania budżetów
promocyjnych miast i zmian personalnych wśród osób odpowiedzialnych za
promocję w poszczególnych urzędach miejskich.
Na kryzysie korzystają również firmy szkoleniowe. Codziennie zgłasza
się do nich po kilku-kilkunastu menedżerów, którzy stoją przed ciężkim
zadaniem w swoich przedsiębiorstwach - muszą zwalniać. Chcą nauczyć
się, jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami. Kokosy zbiją również
firmy prowadzące wywiad gospodarczy, zbierające informacje o kondycji
firm. Ostatnio zwiększyły obroty o ok. 20 proc. i mają perspektywy na
więcej - warunkiem jest znalezienie przez nie do pracy setek audytorów.